Soolebakterite panus sinu tervisesse on üllatavalt suur

Kasulike bakterite osakaalu soolestikus aitavad tõsta hapendatud toidud, näiteks hapukapsas.
Kasulike bakterite osakaalu soolestikus aitavad tõsta hapendatud toidud, näiteks hapukapsas.Foto: Scanpix/ PantherMedia
Kasulike bakterite osakaalu soolestikus aitavad tõsta hapendatud toidud, mis omakorda aitab immuunsüsteemil nakkushaigustele paremini vastu panna.

Antibiootikumid ja muud arstirohud, aga ka valed toiduvalikud ehk töötlemise käigus toitainetest tühjaks pumbatud toit, stress, alkoholi liigtarbimine, haigused  – kõik need mõjutavad  bakteriaalset kooslust ja seega kogu tervist, kirjutab toitumisnõustaja Liis Orav  toitumistarkus.ee lehel.

Probiootilised bakterid aitavad meie kehas toota K- ja B-vitamiine, närvivahendusaineid ning muid tähtsaid biokemikaale.  Samuti kaitsevad nad organismi haigustekitajate eest, nii näiteks stimuleerib kõigile tuntud bakter lactobacillus meie immuun- ja õgirakke haigustekitajatega võitlema.

On põnev fakt, et kolmandast raseduskuust alates muutub oluliselt ka rasedate naiste seedekulgla mikrofloora liigiline koosseis. Kui muudel juhtudel osutaks seesugune muutus diabeediohule, siis raseduse ajal  aitavad mikrofloora uus seisund vere glükoositaset ja soodustada rasvkoe teket, mis kindlustab omakorda lootele stabiilse toiduvaru. Soolestikus oleva bakterikoosluse muutumine aitab kasvatada kaalu ja aeglustada ainevahetust, mille tulemuseks ongi loote arenguks ideaalne metabolismi kiirus.

Hiromi Shinya kirjutab oma raamatus "Mikroobifaktor" bakteritest nii: "Inimese soolestikus on umbes 20% kasulikke, 30% kahjulikke ja 50% vahepealseid baktereid. Soolestiku seisu kujundamisel mängivad kõige suuremat rolli just need vahepealsed bakterid. Kui kahjulike bakterite osakaal tõuseb, asuvad need nn vahepealsed mikroobid patogeenide poolele ja suurem osa soolestikus elavaid mikroorganisme käitub seega kahjulike bakteritena, lagundades seedimata toitu ja tekitades gaase. Taoline ebasoodus keskkond hakkab ajapikku soolestikku kahjustama ja haigusi tekitama."

Teisalt, kui kasulike bakterite osakaal kasvab, liituvad vahepealsed bakterid hoopis nendega, tänu millele elutseb soolestikus hulgaliselt häid baktereid ja sooletrakti tervis paraneb ajapikku. Sellise mikroflooraga inimene elab tõenäoliselt kaua ja hästi nii vaimselt kui füüsiliselt. Niisiis on vahepealsed bakterid otsekui tegelased, kes pole otsustanud, millise erakonna poolt valimiste ajal hääletada.

Kõige paremini aitab meil ülejooksikutest baktereid oma erakonna poolt hääletama innustada just hapendatud toitude söömine. Parimateks fermenteeritud toitudeks on kasulikust piimhappest pungil hapukapsas, hapukurk, naturaalne maitsestamata biojogurt ja keefir, samuti Vene köögist hästituntud hapendatud köögiviljad, mida meil Eestis just sagedasti ei tehta, aga võiks…

Äripäev
21. August 2018, 13:20

Terviseuudised.ee toetajad:

Vaata EST või RUS arhiivi