15 sammu tervema töökeskkonna heaks

Võta enda tehtud toit tööle kaasa.
Võta enda tehtud toit tööle kaasa.Foto: Scanpix/PantherMedia
Terve ja rõõmus töökeskkond peaks olema iga töötaja õigus. Et see ka meid ümbritsevale keskkonnale edasi kanduks, võiksime kontoris järgida mõnd lihtsat sammu.

Biomarketi meeskond jagab sekretär.ee lehel 15 lihtsat sammu, mida iga tööandja oma töötajate heaks teha saab.

1. Pro-H2O. Me joome vähem vett kui peaks.Soodusta vee tarbimist erinevates vormides, nt ürditeena, sidruniveena jne. Nipp: ilus personaalne veepudel, mida kasutame rõõmuga, aitab meil vett rohkem juua.

2. Muuda ahvatlused vähem nähtavaks. Toeta töötajate tervisepüüdlusi, mitte ära tööte neile vastu! Nipp: tõsta suhkur vaateväljast ära, vähenda karastusjookide ja kommide kättesaadavust.

3. Pidev istumine ei tee head. Tõsta sirutuspausid au sisse ja disaini töökeskkond nii, et püstitõusmine oleks vajalik. Nipp: vii printer ja kohvipasin töölaudadest kaugemale.

4. Paku alternatiive kohvile. Kohv on meeldiv töökaaslane, aga vahel saab teda liiga palju. Aita neid, kes tahavad oma kohvitarbimist vähendada ja paku häid laternatiive, nt viljakohv või kofeiinivaba kohv.

5. Päästa hommikusöök. umbes 20% inimesi kipub hommikusöögi vahele jätma. Hoia oma köögis saadaval müsli ja piim/jogurt ning paku lihtne päästerõngas neile, kes muidu stardiks ilma hommikusöögita.

6. Iga päev õue! Julgusta töötajaid käima päeva jooksul vähemalt 15 minutit õues, et hingata värsket õhku ja koguda energiat. Ja seda ka vihmase ilmaga! Nipp: katseta "kõndivaid koosolekuid" - aruta kolleegiga asju õues.

7. Pargi kaugele. Innusta autoga tulijaid kaugemale parkima. Kõndimine annab hommikul energiat ja õhtul aitab jätta töö asjad selja taha. Nipp: hommikul kaugele pargitud auto tagab jalutuskäigu ka õhtul.

8. Nutikad vahepalad. Me vajame tõhusaks tööks päeva jooksul energiat. Ole siin nutikas - paku tervislikku ja kauakestvat "kütust", mitte lühiajalise toimega ebatervislikke "magusalakse".

9. Vähem sünteetilisi kemikaale. Puutume kokku rohkemate sünteetiliste kemikaalidega kui meie keha tahaks. Hoia oma kontor puhas ja kasuta looduslikke seepe, nõudepesuvahendeid ja ruumilõhnastajaid.

10. Igapäevane aroomiteraapia. Lõhn mõjutab meie meeleolu. Aroomilamp ja mõned tilgad värskendavat või harmoniseerivat looduslikku aroomiõli on piisav, et töötajaid ja külalisi rõõmustada.

11. Väetoidud ja vitamiinid. Väetoidud ja vitamiinid hoiavad tervist. Pane need nähtavasse kohta ja neile leidub tänulikke sööjaid. Nipp: ingver, sidrun ja mesi on külmaperioodil võrratud südametemurdjad.

12. Köök ühendab inimesi. Kasuta ühist kööki ja koos söömist/söögitegemist inimeste kokku toomiseks ja inimliku suhtlemise soodustamiseks. Meeskonnavaim käib kõhu kaudu.

13. Terviseteadlikkus. Külmpaki uksele, kohvimasinale või WC-sse pandud nutikas poster/üleskutse teeb imesid. Leia oma meeskonnast propagandameister ja las ta juhatab teed tervislikku tulevikku.

14. Söök kodunt kaasa. Oma võileivakarp, toidutermos ja smuutipudel on kasvav trend. See on maitsvam, tervislikum ja odavam kui väljas söömine! Nipp: kingi töötajale ilus toidukarp/-termos ja ta hakkab seda kasutama.

15. Kasvata kontoris süüa! Ole progressiivne ja kasvata ise vitamiinirohkeid idandeid ning valmista teeseenejooki/kombuchat. See on lihtne ja toob kontorisse elu.

Äripäev
15. June 2018, 12:56
Vaata EST või RUS arhiivi