Sinu suhkrutarbimine on ilmselt suurem kui peaks

Tervise Arengu Instituut alustab täna, 5. märtsil televisioonis, tänavatel, kauplustes ja veebis kampaaniaga, mis suunab märkama suhkruid ja nende tarbimist vähendama.

Veebilehelt toitumine.ee leiab ka suhkrukalkulaatori, millega saab lihtsalt välja arvutada, kui palju lisatud suhkruid eri toodetest saab ning võrrelda seda päevase piirkogusega.

Täiskasvanud Eestis söövad magusat keskmiselt kaks korda enam kui on soovitatav, lapsed koguni 3–4 korda enam.

Liigne suhkrutarbimine mõjutab aga inimeste tervist ja võib kaasa aidata mitmete haiguste tekkimisele, nagu ainevahetussündroom ja II tüüpi diabeet, kuid ka stress ja depressioon. Samuti suurendab liigne suhkrurikaste toitude tarbimine hamba- ja igemehaiguste riski.

Suhkrud on organismi toimimiseks vajalikud, kuid jälgima peaks, millistest allikatest ja kui palju neid saadakse. Mõned toidud sisaldavad suhkruid looduslikult, näiteks puuviljad-marjad, mesi, köögiviljad ja piim.

Osa suhkrutest aga lisatakse toitudesse ja jookidesse nende valmistamise käigus ja tihti on tarbijal raske hinnata, kui palju tootes võib lisatud suhkrut olla. 

Lisatud suhkrutest saadav energia ei tohiks ületada 10 protsenti kogu päevasest soovituslikust toiduenergiast. Seega, näiteks keskmine täiskasvanud naine, kelle energiavajadus on 2000 kcal, ei tohiks lisatud suhkruid tarbida rohkem kui 50 grammi päevas.

Äripäev
02. March 2018, 15:19
Vaata EST või RUS arhiivi