Personaaltreener Rauno Rikbergi kolm motivatsiooninippi

Rauno Rikberg
Rauno RikbergFoto:
Uusaasta lubadustest on üle kuu möödas ja paljud alustanud treenijad on jõudnud juba ka kogeda nii laiskuse rünnakut kui esimesi tagasilööke motivatsioonis. Personaaltreeneri Rauno Rikbergi sõnul on aga treeningkursil püsimiseks mitmeid võlurohuna toimivaid lihtsaid nippe.

Rikbergi hinnangul mõjutavad motivatsiooni nii kiire periood koolis kui stressirohke aeg tööl. Tihti tuleb mängu lihtsalt inimeseks olemine, kus mõnikord tahaks jalad seinale visata ja mitte midagi teha. Kuigi treeningrutiini hoidmine ja toitumise järgimine võibki aeg-ajalt väljakutseid esitada ning loobumismõtted pähe tuua, on sellistel hetkedel oluline osata end motiveerida. Et madalseisust üle saada, laiskusele hüvastijätuks lehvitada ja sportliku elustiiliga jätkata, jagab kogenud personaaltreener Rauno Rikberg kolme isiklikku motivatsiooninippi. 

Ära loobu armastatud toitudest!
Treeningut tuleb toetada korrektse toitumisega, sest liigsete piirangute korral võib meie keha hakata ühel hetkel lisakütust nõudma ning siin ongi oht libastuda ning reelt maha kukkuda. Aktiivse sportija menüüs peaksid aukohal olema valgud ja head süsivesikud - esimesed on lihaste „ehitusmaterjaliks“ ja teised kehale „kütuseks“. Samuti on oluline tarbida looduslikke rasvu, sest nendeta meie keha ei toimi ja oodatud eesmärgidki võivad jääda kättesaamatuks. 

Päriselt ei pea sa ka oma lemmikroogadest loobuma, piisab, kui oled leidlik ja asendad armastatud toitudes keelatud koostisosad patuvabade versioonidega. Näiteks võib patuvabaks Inglise hommikusöögiks asendada mõnikord peekoni vasardatud kanafileega, pastanälja peletamiseks meisterda aga nuudleid suvikõrvitsast. Kaloraaži kontrolli all hoidmiseks valmista burger kanahakklihast ning mähi valminud valgurikas kotlett värskesse salatilehte. Kanalihas leiduvad täisväärtuslikud valgud on organismi jaoks hädavajalikud, kuna aitavad lihastel pärast treeningut taastuda, kõhu kauem täis hoida ja näljasööstud eemale peletada. 

Avasta oma lemmiktrenn!
Kui trenni minemist takistab kerge lumesadu, väike tuuleiil, tühi kõht või pisut hilisem kellaaeg, siis on treenijat suure tõenäosusega tabanud motivatsioonipuudus. Kui tunned, et treening ei paku enam varasemaga võrreldes erilist naudingut ja on muutunud üksluiseks, võib põhjuseks olla igavaks muutunud treeningrutiin. Astu mugavustsoonist välja ja katseta erinevate trennidega. Asenda kord nädalas jõutreening jooga või pilatesega, maanda pingeid aktiivse jalgpalliga või proovi rühmatrenni asemel jõusaali väljakutseid. Lemmiktrenn ei luba motivatsioonipuudust ligi ning tossud ja dressid saavad palju tihemini selga. Kindlasti räägi oma murest ka treenerile ja leidke koos võimalus muuta treening taas nauditavaks!

 

 

Äripäev
13. February 2018, 12:58

Terviseuudised.ee toetajad:

Vaata EST või RUS arhiivi