8 madala suhkrusisaldusega puuvilja

Maasikad turul.
Maasikad turul.Foto: ÄP: Raul Mee
Inimesed, kes soovivad suhkrutarbimist kontrolli all hoida, väldivad või vähendavad sageli karastusjookide, šokolaadi või maiustuste tarbimist, ent ei pruugi puuviljadele mõelda.

Kõik puuviljad sisaldavad suhkrut, kuid mõnedel sortidel on selle sisaldus kõrgem kui teistel. 

Millised on parimaid madala suhkrusisaldusega puuviljad, mis sobivad kõigile, kes soovivad oma igapäevast suhkrutarbimist vähendada?

Madala suhkrusisaldusega puuviljad võivad sellegipoolest täita inimese kiudaine-, vitamiini- ja mineraalivajaduse.

Loe ka siit, kui palju lapseootel naisel on kasulik puuvilju ja marju süüa.

Madala suhkrusisaldusega puuviljade hulka kuuluvad:

1. Maasikad
Maasikad, nagu paljud teisedki marjad, on sageli kõrge kiudainesisaldusega ning sisaldavad väga vähe suhkrut.
Kaheksas keskmise suurusega maasikas on ainult ligikaudu 8 grammi (g) suhkrut. Maasikad on ka heaks C-vitamiini allikaks.

2. Virsikud
Vaatamata magusale maitsele sisaldab keskmise suurusega virsik ainult ligikaudu 13 g suhkrut.

3. Murakad
Nagu maasikad, sisaldavad ka need marjad 4-5 g suhkrut, 5,3 g kiudaineid ning 1,39 g valke 100 g kohta.
Lisaks sellele on nad heaks antioksüdantide allikaks.
Huvitav on märkida, et mustikad sisaldavad murakatest ligikaudu kaks korda rohkem suhkrut.

4. Sidrunid ja laimid
Ilmselt pole palju neid, kes valiksid eineks sidruni või laimi. Ent suhkrusisaldusega alla 2 g ühe puuvilja kohta ning kõrge C-vitamiini tasemega on need suurepäraseks täienduseks inimese toidusedelisse.

Sidruni- või laimimahla võib pigistada mineraalvette, et asendada teisi, suhkrut sisaldavaid mullijooke; samuti võib pigistada sidrunimahla salatile spetsiaalse salatikastme asemel.

5. Melon
Populaarse suvevilja, meloni lõik sisaldab ligikaudu 11 grammi suhkrut. Lisaks sellele sisaldab mesimelon ka kaaliumi, C-vitamiini ja rauda.

6. Apelsinid
Ühes keskmise suurusega apelsinis on ligikaudu 14 g suhkrut ning see on ka suurepärane C-vitamiini allikas. Apelsinimahl ja kõik teised puuviljamahlad, mis on ostetud supermarketist, võivad sisaldada suhkrulisandeid. Kui te soovite oma suhkrutarbimist piirata, siis on tavaliselt mõistlikum süüa puuvilja ennast kui juua selle mahla.

7. Greip
See madala suhkrusisaldusega puuvili on populaarne valik hommikusöögiks.
Pool keskmise suurusega greipi sisaldab ligikaudu 11 g suhkrut. Kui greibi maitse tundub liiga terav, võib sellele piserdada veidi mett või Stevia suhkruasendajat.

8. Avokaadod
Avokaadod on peaaegu suhkruvabad. Lisaks sellele sisaldavad need tervislikke rasvu ja kiudaineid.

 

Äripäev
25. December 2017, 13:26
Vaata EST või RUS arhiivi