Südame tervis: õpi oma riskitegureid tundma

Sportimine on kahtlemata vajalik, et hoida end tervena täna ja homme, ent liiga äkk trennidega alustamine võib teha karuteene.

Enamik järsku rabelema kukkunud mehi hindab oma võimeid ja tervist üle. "Oluline pole ainult see, kui palju sa ennast füüsiliselt koormad, vaid tähtis on ka üldine koormustaluvus," ütles Ida-Tallinna Keskhaigla südamekeskuse juhataja Tiina Uuetoa ajalehes Pealinn.

Ta lisas, et näiteks 40aastase mehe vereõhuväärtus peab olema 120/80, ta ei tohi suitsetada, tema kolesterooli väärtused olgu normis, alles siis võib ta end tõesti madala terviseriskiga inimeseks pidada.

"Spordi populaarsuse kasv on rahvatervise seisukohalt positiivne, kuni selle harrastajad teevad sporti mõõdukalt. Liiga kiire pealehakkamine, järsult tõusnud koormus ja liiga kiire osavõtt võistlustest ilma piisava ettevalmistuseta on kindlasti riskantne. Sageli on sellel tervisele rasked tagajärjed," rääkis doktor Uuetoa.

Südamearsti soovitused

Ameeriklased panevad oma tervise paika simple seven valemiga. Tasakaalukas füüsiline aktiivsus on selles rivis suitsetamise ja kehamassiindeksi järel kolmandal kohal. "Ära suitseta, hoia oma kolesterooli väärtused madalad, vererõhu ja veresuhkru väärtused normis," lausus Uuetoa.

"Treeni regulaarselt, kuid mitte üle, ära näljuta ennast surnuks ja ära katseta ei tea mis dieete, vaid söö kvaliteetset toitu ja kaota kehakaalu. Soovitan end ja oma riskitegureid tundma õppida," rõhutas südamearst.

 

Kardioloog Tiina Uuetoa, kes sai ka 2017. aasta Ida-Tallinna Keskhaigla aasta arstiks.
Kardioloog Tiina Uuetoa, kes sai ka 2017. aasta Ida-Tallinna Keskhaigla aasta arstiks.Foto: ÄP: Veiko Tõkman
Äripäev
19. December 2017, 09:09

Terviseuudised.ee toetajad:

Vaata EST või RUS arhiivi