Moe järgimine toob selja- ja kaelavalu

Kes tahab moodsalt riides käia, peab arvestama et mood nõuab ohvreid ja moekad rõivad võivad suisa füüsilisi kannatusi põhjustada.

BCA kiropraktik Tim Hutchful teeb moeohvritele märkuse: "Mõni kõige populaarsem riideese võib tervist varjatult mõjutada. Kui täistuubitud ja rasked käekotid on tavalised süüdlased, siis mõni ootamatu ese, nagu liibuvad teksad, võib samuti hukatuslikuks saada. Uued suunad, nagu asümmeetrilised alaääred, ülemõõdulised varrukad ja kapuutsid ning rasked ehted võivad samuti probleeme tekitada," vahendas Hutchfuli sõnu Postimees Tervis.

Briti Kiropraktikute assotsiatsioon (BCA) leidis, et 73% naistest on kannatanud seljavalu ja garderoob võis olla selle tekkimise peamine põhjus. Kolmandik neist oli täiesti teadlik, et nende riidevalik põhjustab kaelavalu ja mõjutab rühti, kuid ei lasknud end ostuvalikutel sellest häirida.

Kuidas leida kuldne kesktee moekas ja rühikas olemise vahel?

Võtmesõna on vaheldus: vaheta riidestiile, siis leevendub ka surve, mida ebamugav ese võib mõnele kehapiirkonnale avaldada.

Kanna avaraid rõivaid: kitsad riided piiravad keha vaba liikumist, kuid kottpüksid, maksikleidid ja -seelikud või sirge lõikega teksased mitte.

Pane kott maha: korja aeg-ajalt kotist välja kõik sinna kuhjuvad mittevajalikud esemed. Eelista seljakotti, mis jaotab raskuse selja ja õlgade vahel võrdselt. Kande- või õlakotti kandes tuleb poolt vahetada, muidu tõmbab see ühe õla teisest allapoole, väänates kaela ja selgroogu.

Vaata, mis sul jalas on: kõrged kontsad tingivad lülisammast pingestavat kehahoidu. Seega on hea kanda kõrgeid stilettosid vaheldumisi madalakontsaliste või sportlike jalatsitega.

Kanna toestavat pesu: see, mis riiete all on, pole rühi jaoks mitte vähem tähtis. Rinnahoidjad toetagu paraja laiusega õlapaeltega nii, et kogu koormus ei lange õlgadele. Sobib selline, mis istub ümbermõõdult täpselt, mitte ei pigista ega ole liiga lõtv.

 

Äripäev
19. April 2017, 13:45

Terviseuudised.ee toetajad:

Vaata EST või RUS arhiivi