7 nõuannet kvaliteetseks uneks

Täna tähistatakse rahvusvahelist unepäeva. On aeg taas meelde tuletada kvaliteetse une nipid.

- Maga igal öösel 7-9 tundi. Mitte vähem ega rohkem!

- Ära mine liiga vara voodisse. Pikk vähkremine enne uinumist tekitab ainult lisastressi ega pikenda uneaega. Proovi leida kellaaeg, mil uinumine on kõige lihtsam ja mine igal õhtul samal ajal voodisse.

- Ära tarbi enne voodisse minekut alkoholi. See võib aidata küll paremini uinuda, aga teeb une rahutuks ja pinnapealseks.

- Hoolitse, et magamistuba oleks pime, vaikne ja jahe. Akna taga vilkuvad autotuled või liiga kõrge õhutemperatuur rikuvad oluliselt une kvaliteeti.

- Vali endale sobilik vedrumadrats, mis pole liiga pehme ega liiga kõva. Valel madratsil keerame öösel 50-60 korda külge ja selline vähkremine rikub und. Korralik keha järgiv ja antibakteriaalne madrats kestab üle 10 aasta ning lisaks unemurele võib kaduda ka seljavalu.

- Liigu piisavalt. Kui teed regulaarselt trenni ja liigud värskes õhus, on su uni parem kui neil, kes istuvad terve päeva kodus või kontoris.

- Kui tervis on korras ja kõik eelnimetatud tingimused täidetud, aga uni on jätkuvalt lünklik või uinumine raskendatud, pea nõu arstiga. Abiks võib olla näiteks melatoniini võtmine. See on aine, mida toodab meie aju, aga näiteks vananedes selle kogus langeb ning unehäired sagenevad.

Nõuanded pani kirja Deluxi turundusjuht Maarja-Liis Toomik .

ERROR: Object template ContentList is missing!
ERROR: Object template ContentList is missing!
Mirjam Esperk

Mirjam Esperk

Kadi Heinsalu

Kadi Heinsalu

Violetta Riidas

Violetta Riidas