Otsi haigusi ja ravimeid

Täpsem otsing
Teema:
Periood:
Alates:
Kuni:

haiguste abc

Banaanil on ka üllatavaid kasulikke omadusi

Banaanil on üllatavalt lai palett kasulikke omadusi, sest selle abil saab leevenedada nii sääsehammustuse sügelust kui ka paremini loobuda suitsetamisest.

Banaan sisaldab palju energiat ja kuulub seetõttu ka professionaalsete sportlaste menüüsse. See puuvili ei ole mitte ainult kerge seedida, vaid sisaldab ka 9 toitainet. Võrreldes teiste puuviljadega on banaani lihtne süüa, sest see ei vaja töötelmist. Üks küps banaan sisaldab 99 kilokalorit, 25,8 mg süsivesikuid, 28 mg fosforit, 8 mg kaltsiumi, 0,7 g kiudaineid, 0,5 mg rauda, 3 mg C-vitamiini, 0,08 mg vitamiini B ja 72 grammi vett.

Sama peame olema ettevaatlikud glükoosi osas: seesama küps banaan saab teisendada veresuhkru glükoosiks, mis kiiresti imendub vereringesse. Teiseks võib banaani suur kaaliumisisaldus koos vähese veejoomisega osadel inimestel põhjustada jalakrampe (öösel magades näiteks). Seega tuleks banaani süües alati ka piisavalt vedelikku peale juua.

Mille jaoks banaan veel hea on?

Haavandi valu. Banaanid ei ärrita ega kahjustada soolestikku või mao haavandeid, sest on pehme tekstuuriga.
Aneemia. Kuna rauasisaldus on neis üsna kõrge, võivad nad stimuleerida hemoglobiini sisaldust veres aneemiaga patsientidel. Selleks tuleb tarbida 2 banaani iga päev.
Rase. Neile sobivad banaanid kõrge foolhappe sisalduse tõttu. See aine on oluline lootele, aidates moodustada uusi rakke ning vältida väärarenguid. See teadmine põhineb uuringutel, et küps banaan sisaldab 85-100 kilokalorit. Süües kaks värsket banaani regulaarselt iga päev, saab rase 58 mikrogrammi foolhapet. Samuti sobib banaan hommikuse iivelduse leevendamiseks.
Energiaallikas. Kuna see puuvili on kergesti seeditav, siis selle suhkrusisaldus konverteeritakse heaks energiaallikaks lihaste töös ja see aitab kõrvaldada ka väsimust.
Vähendab stressi taset. Banaanid sisaldavad kaaliumi. See mineraal aitab normaliseerida südame tööd, saadab hapnikku ajju ja reguleerib niiskuse tasakaalu organismis. Kui me kogeme stressi, ainevahetus oluliselt kiireneb ja väheneneb kaaliumi tase organismis. Banaanis sisaldub vitamiini B6 aitab ka rahustada närvisüsteemi.
Suurendab ajupotentsiaali. Inglismaal viidi läbi uurimus 200 õpilase peal. Need, kes hommikusöögiks banaani sõid, olid paremini võimelised täitma lõpueksami tingimusi.
Insult. Süües banaane iga päev, väheneb risk surra insulti 40% võrra. See järeldus põhineb uurimistööst, mis avaldati arstide ajakirjas New England Journal of Medicine.
Iluprotseduurid. Saame kasutada banaani näomaski tegemiseks, määrida seda kahjustatud juustele ja siluda krobelisi käsi. Banaaniga naha toitumine aitab kaasa selle puhastumisele ja mitte rasvaseks muutumisele.
Kaalualandamine. Uuring näitab, et inimene saab kaalust alla võtta, kuid tema dieedis on banaanid.
Aitab suitsetajal ületada nikotiinisõltuvust. Vitamiinide B6 ja B12 olemasolu banaanis aitab neutraliseerida nikotiini mõju keha. Ka passiivne suitsetaja saab banaani söömisest abi, et suurendada vastupidavust sigaretisuitsu mõjule.
Vähendab kõrget vererõhku. Banaani on soovitanud ka USA toidu- ja ravimiamet, et ennetada kõrge vererõhu teket.

Üllataval moel on banaan (koos ananassiga) leidmas oma kohta ka autotööstuses. Uudist selle kohta saab lugeda siit. Brasiilia Sao Paulo ülikooli teadlased avastasid nimelt, et kui neid puuvilju segada plastiga, saadi tulemuseks keskkonnasõbralik, kuid samas ülitugev, kerge ja suurele kuumusele vastupanev materjal, mida on kasutama hakatud auto armatuurlaua elementide või küljedetailide ja varuosade tootmises. See materjal on 30% tugevam kui näiteks Kevlar® (USA firma DuPont kaubamärk).

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Terviseuudised sotsiaalmeedias

RSS

Käsi­raamatud

Uudised

Valdkonna töökuulutused