Tõhusaid jõuharjutusi saab ka kodus teha

Jõuharjutuste tegemiseks ei pea minema sugugi kallisse jõusaali, kus ümberringi vaid trimmis kehad. Harjutusi saab edukalt teha ka kodus.

Kaalualandamise treeneri Stephanie Mansouri sõnul võiks täiskasvanud inimene teha nädalas 2,5 tundi keskmise intensiivsusega trenni, vahendas Postimees Tervis uudisteagentuuri CNN. On mitmeid harjutusi, mida saab teha teiste igapäevatoimetuste kõrvalt.

Näiteks soovitab Mansouri pingutada kõhulihaseid, olenemata sellest, kas istud või seisad. "Tõmba kõhulihased justkui vastu selgroogu, hoia korraks ja vabasta, tee niimoodi 30 sekundit korraga ja siis puhka," selgitas ta. See harjutus aitab toetada alaselga ja parandada rühti.

Järgmine kord, kui pliidi taga küpsetad või mikrolaineahjus miskit üles soojendad, tee varvastele tõusu. See parandab hüppeliigese ning põlve sidemeid ja aitab neid tugevamaks muuta, samuti annab säärtele ilusa kuju.

Diivanil lösutamisest ja teleka vaatamisest tee hoopis kükitrenn. Istu diivanile, pane jalad puusade laiuselt ja tõuse sealt jälle püsti ning tee seda kümme korda. Kükitamise või istumise harjutus mõjub kõikidele jalalihastele.

Vaata videost harjutusi täpsemalt.

Äripäev
10. March 2017, 10:13
Vaata EST või RUS arhiivi