6 nippi, kuidas suvel kaalu lisandumist vältida

Naine jäätistega.
Naine jäätistega.Foto: Scanpix
Suvi on aegade algusest mõjunud meie figuuridele hukutavalt. Esimene päikesekiir taevas pühib hetkega mälust kõik need eesmärgid ja unistused, mille nimel on eelnevad 9 kuud pingutatud ja vaeva nähtud.

Tegelikult on aga suvi nagu iga teine aastaaeg ja ka suvel on võimalik kehakaal normis hoida. Toitumisnõustaja ja treener Heikki Mägi jagab portaali FitLap.ee blogis mõned nõuanded, kuidas sel aastal olla suve lõpuks oma elu parimas vormis, vahendab sekretär.ee.

1. Alkoholi tarbimine

Alkohol on suurim kurja juur ja ülekaalu põhjustaja number üks - suussulavad kokteilid, kerge õlu, magusad siidrid jne. Kui sul pole mingil põhjusel võimalik alkoholile täielikult selga pöörata, on siin sulle mõned soovitused, kuidas juua nii, et kahju oleks minimaalne.
Kui oled veinijooja ning kui südametunnistus vähegi lubab, sega valge vein mullivee ja jääga. Läbi selle nipi väheneb märgatavalt õhtu jooksul joodud veini kogus. Teisalt tarbid kordades rohkem vett, mis aitab ära hoida hommikust peavalu.
Siidrid ja muud värvilised joogid asenda veiniga. Siider on nagu vein, kuhu on meeletult suhkrut sisse kühveldatud.
Väldi suhkrurikkaid kokteile. Segada alkohol mullivee, ohtra laimi-, apelsini- või sidrunilõikudega. Toimib väga kenasti ja on täiesti joodav.
Aga loomulikult on parim lahendus üldse mitte juua, ent kui on valida kahe halva vahel, vali leebem “halb”.

2. Mahlad ja limonaadid prügikasti

Magusad joogid, sealhulgas mahlad ja limonaadid on paksult suhkrut täis. Liigselt tarbitud suhkur jällegi äärmiselt paksuks tegev. Seepärast on parim jook vesi. Kui tavaline vesi ei kõla just eriti mõnusalt, siis võid seda maitsestada erinevate ürtide, apelsini- või kurgiviiludega.

3. Tšempionite hommikusöök

Korralik hommikusöök on äärmiselt tähtis. Kavalalt valitud hommikusöök peletab päevaks igasuguse vajaduse süüa midagi ebatervislikku.
Valikuid hommikusöögiks on palju, ent lollikindel valik on minna mingi munast valmistatud roa teed. Munas on palju rasva ja valku, mis täidavad hästi kõhtu ning vähendavad märgatavalt isu magusa ja näksimise järele.
Suvel on kiusatusi igal nurgal ja väga vahva on neist sirge selja ja isudeta mööda kõndida. Tšempionite hommikusöök just seda teebki- aitab sul kiusatustega toime tulla.

4. Tee trenni

Möödas on need ajad, kui tõhus treening kestis vähemalt tund aega. Tänapäevastele uuringutele tuginedes piisab ka lühemast ajast. Siinkohal tõttavad appi kõrgema intensiivsusega intervalltreeningud. Ja sul ei ole vaja treeninguks enam tunde, vaid piisab ainuüksi 15 minutist.  Ükskõik kui tihe sinu suvine graafik ka ei oleks, selle aja ikka leiad.
Treeninguid ei tohi jätta vahele, sest meie kehad on tegelikult laisad. Iga vahelejäänud treening annab kehale põhjuse muutuda nõrgemaks ja väetimaks. Kaob lihasmass ning läbi selle kulutab sinu keha vähem energiat. Vähem kulutatud energiat tähendab aga vähem süüa.

5. Väldi snäkkimist

Oled ehk pannud tähele, kuidas suvel aktiviseerub tänavakaubandus? Otse tänavalt saad osta jäätiseid, pannkookide, smuutisid ja palju muud. Las maiustava nendega teised.

6. Jälgi toitumiskava nii palju kui võimalik

Suvel ei saa siiski üle ega ümber toitumiskava jälgimisest. Mida täpsemalt jälgid kava ka suvel, seda paremad on tulemused. Kui siis mõni toidukord lähebki “käest ära”, on tehtud kahju märgatavalt väiksem.
Kõige selle juures ei pea sa siiski vaatama pealt, kuidas sinu sõbrad grillivad ja lõbutsevad, vaid saad ka ise tunda ennast mõnusalt. Kaalu langetamiseks ei pea loobuma ei grillimisest või puuviljasalatist. Tähtis on ainult teada enda koguseid.
Kui sul pole veel kava, siis enam kui 400 erineva retseptiga kava leiad siit.

Anna lubadus järgida neid 6 nõuannet ja garanteerin, et suvi ei avalda sinu vöökohale mitte mingisugust mõju.

 



Äripäev
18. July 2016, 16:20
Vaata EST või RUS arhiivi