Haara ohjad ja suuna kolleege tervislikult toituma!

Egert Oiov, Vormiloojate treener ja toitumisnõustaja
Egert Oiov, Vormiloojate treener ja toitumisnõustajaFoto: sekretar.ee
Kuidas aga väljuda nõiaringist ning hoolida rohkem enda ja oma kolleegide tervisest? Ka tööl, ka seal einetades?

Üks koosolek teise otsa, ülesanded kuhjuvad, kõigil on midagi vaja ... Täna küll lõunale ei jõua, haaran parem kausist šokolaadi ja pähkleid (need on ju ometi tervislikud!). Selg on samuti juba pikemat aega tunda andnud – peaks vist massaaži minema. Oot, kell on juba 18. Täna tõesti ei jaksa trenni minna, päev on isegi nii pingeline olnud. Homme on ju uus päev, kirjutab sekretär.ee.

Suur hulk kontoritöötajate tervisehädadest on tingitud istuvast tööst. Energiarikkaid vahepalad nagu šokolaad, küpsised pirukad ja magusa siirupiga latte’d on saadaval igas kontoris. Sellest tulenevalt on tarbitav energiahulk suurem kui bürootöötaja suudab istuvat tööd tehes kulutada. Tagajärjeks on hulk tervisehädasid, näiteks ülekaal ja rasvumine.

Kuidas aga hoolida rohkem enda ja oma kolleegide tervisest? Allpool on välja toodud mõni lihtne nipp, mis turgutab mõistust, ei luba tekkida ülekaalul ja muudab kogu töökollektiivi produktiivsemaks.

  • Algata töökollektiivis kampaania „Kodune toit tööle kaasa!”. Valmista õhtul suurem kogus toitu, et saaksid seda ka järgmisel päeval kaasa võtta. Restorani- ja kohvikutoidud on küll väga maitsvad, kuid üldiselt liiga energiarikkad ja rasvased. Keskmine päevapraad maksab 5 eurot, mis teeb kuus kokku juba 100 eurot! Võttes iga päev toitu tööle kaasa, võib juba paari kuu pärast säästetud raha eest puhkusreisile sõita.
  • Kolleegidega, kes võtavad toitu tööle kaasa, tee aga pärast lõunapausi väike jalutuskäik lähedalasuvasse parki või ümber kontorihoone.
  • Võitle selle eest, et töökohas oleks võimalus toitu soojendada ja eraldi kööginurgas süüa.
  • Tee nii, et veeautomaat või kraan oleks iga inimese jaoks kättesaadavas kohas. Jõulukingituseks kolleegidele võiks olla sel aastal kommikoti asemel näiteks veepudel, kuhu on peale märgitud mõõteskaala, et inimene näeks, kui palju ta on vett tarbinud.
  • Koosolekutel asenda küpsised köögiviljavaagnatega. Näiteks miniporgandite ja kirsstomatite pakendist väljavõtmine ei kuluta sugugi rohkem aega kui küpsisepaki avamine. Dipikastme valmistamiseks võid kasutada aga Kreeka jogurtit, mille energia- ja rasvasisaldus on poole väiksem kui hapukoorel.
  • Vaheta šokolaad, kommid ja küpsised kontoris välja värskete puuviljade ja pähklite vastu. 100 g šokolaadi sisaldab keskmiselt 550 kcal, sama kogus maasikaid aga 41 kcal, arbuusi 33 kcal, õuna 40 kcal ning viinamarju 77 kcal. Seega 100 g šokolaadi asemel võiksid süüa hoopis 1,3 kg maasikaid!
  • Pea meeles, et iga uus algus on raske ja skeptikuid on alati palju. Ole teistele oma ideede ja käitumisega eeskujuks! Samuti tea, et ükski imedieet ei taga püsivat tulemust. Hooli endast ja oma kolleegidest.
Mirjam Esperk

Mirjam Esperk

Kadi Heinsalu

Kadi Heinsalu

Violetta Riidas

Violetta Riidas