Vesivõimlemine on lõõgastus õnnistatud kehale

Juba raseduse alguses on vesivõimlemisest kasu.
Juba raseduse alguses on vesivõimlemisest kasu.Foto: Scanpix
Ida-Tallinna Keskhaigla taastusravikliinikus on võimalik rasedatel käia vesivõimlemises. Vaid neljakaupa treeningul käies on hea füsioterapeudi Aira Saare juhendamisel harjutusi teha ning end igapäevamuredest hetkeks eemaldada.

Füsioterapeut kinnitab, et huvi vesivõimlemise vastu on rasedatel suur. Oodatud on erinevas raseduse staadiumis naised - olulisi vastunäidustusi vesivõimlemises osalemiseks ei ole. Enamasti jõuavad beebiootel naised kohale aga siis, kui on emaduspuhkusele jäädud - siis on rohkem aega keskenduda iseenda heaolule ning valmistuda sünnituseks nii kehaliselt kui vaimselt.

Miks on vesi oluline?
Füsioterapeudi sõnul on vesi alati hea lõõgastusvahend. Eriti aga raseduse ajal, mil 9 kuu jooksul tuleb kehakaalu juurde kuni 20kg. Vees olles on võimalus end taas kordades kergemana tunda, samas lõõgastada lihaseid, mis on ülekoormatud ja treenida neid, mis aktiveerimist vajavad.
"Vesivõimlemine on rasedatele sobilik just seetõttu, et raseduse ajal nihkub naise keha raskuskese ettepoole, mistõttu on tasakaalu hoidmine senisest raskem. Suurema koormuse saavad alaselg ja labajalad. Uuringute järgi on kuni 70% naistest mingil rasedusetapil tundnud alaseljavalusid, samuti võib esineda turseid jalgadel ja kätel. Vees võimeldes aitab vee surve jalgadele - kätele organismil tursetega paremini toime tulla.
Kaebustele vaatamata ei ole rasedus haigus, seega soovitan neil, kes vett armastavad, kindlasti osa võtta vesivõimlemisest - seda võib teha kuni sünnituseni. Vees harjutusi tehes on traumade oht väiksem, basseinivesi on umbes 30C, nii et see peaks sobima ka külmakartlikele naistele, ühtlasi on see hea võimalus lõõgastuda igapäevastest muredest," selgitab Aira Saar.

Tempo omas rütmis
Füsioterapeudi sõnul ei tasu peljata, et treening ülejõu võiks käia. Igaüks saab kaasa teha omas tempos, just nii, nagu hetkel õige tundub. Loomulikult on igati abiks treeningu vältel juhendaja, kellelt saab alati tuge ja nõu.
"Harjutuste tegemisel kasutatakse ka abivahendeid - näiteks hüdronuudleid, palle ning vahtplastist hantleid, mis aitavad hoida tasakaalu ning seeläbi parandada harjutuste tegemise kvaliteeti. Paljude naiste lemmikharjutuseks on võimalus olla taas kõhulilamangus, mida kasvava kõhu tõttu pole enam kuude kaupa saanud teha. Rinnuli ujumisasend aitab aktiveerida selja süvalihaseid, tasakaalustades korsetilihaste tööd ning andes puhkust alaseljalihastele," selgitab füsioterapeut.

Äripäev
23. March 2016, 10:30

Terviseuudised.ee toetajad:

Vaata EST või RUS arhiivi