Viis soovitust jõulupühadel ülesöömise vältimiseks

ITK dietoloog Henri Ruul ootab enda vastuvõtule neid, kes söömisharjumusi ise kuidagi muuta ei suuda.
ITK dietoloog Henri Ruul ootab enda vastuvõtule neid, kes söömisharjumusi ise kuidagi muuta ei suuda.Foto: Raepress
Ida-Tallinna Keskhaigla taastusravikliiniku spordimeditsiini osakonna dietoloog Henri Ruul jagab omapoolseid soovitusi tervislikeks jõuludeks, sest toidukülluse ühiskonnas on ülesöömine pühade väga sage tagajärg.

Mõned soovitused tervislikemateks jõulupühadeks:

1) Alusta oma päeva tervisliku hommikusöögiga. See ei mõjuta mitte ainult sinu söögiisu eelseisvaks päevaks, vaid aitab teha ka tervislikemaid valikuid. Pööra tähelepanu sellele, et su hommikusöök sisaldaks natuke kiudaineid ja valku. Jogurt või kodujuust peotäis marjade või ühe puuviljaga sobib selleks hästi.

2) Ära mine jõulupeole väga näljasena. Tühja kõhuga on raske teha tervislikke toiduvalikuid või oma toidukoguseid kontrollida. Tihtilugu pakutakse aga juba ukse peal piparkooke. See ei ole toit, millest oma kõht täis süüa. Kui oled näljane, söö enne peole minekut kas või üks kerge vahepala. Selleks sobib näiteks võileib või puuvili.

3) Nautige toitu üheskoos. Uuringud on näidanud, et kui lapsed söövad koos vanematega ühise laua taga, tarbivad nad rohkem toitainerikkaid toiduaineid, näiteks juur- ja puuvilju. Samuti on see hea võimalus keskenduda seltskonnale ja vestlustele. Tänu sellele võib langeda söömiskiirus ja väheneb oht toiduga liialdada. Seega, enne kui lapsed või lapselapsed kinkidega pöördesse ajada, leidke võimalus nautida jõululauas üksteise seltskonda ja head toitu.

4) Ole aktiivne ja liigu võimalikult palju. See on suurepärane stressimaandaja! Just seda viimast sa ju pühadelt ootadki. Veel parem – tee seda koos oma lähedastega. See on hea nii sinu tervisele kui ka suurepärane võimalus veeta aega oma pere või sõpradega.

5) Homme on uus päev! Kui Sa sõid täna üle, siis ei tasu ennast hakata selle eest „enam ma kunagi ei söö’’ mõtteviisiga piinama. Kaalutõusu tingib püsiv ülesöömine. Keegi ei võta juurde 20 kg ühe ööga. Homme on uus päev, söö natuke vähem ja leia tee tervislikemate harjumuste juurde.

Kel on üksi raskusi tervislikke toitumisharjumusi kujundada ja säilitada, kuid selleks suur soov, võib pöörduda Ida-Tallinna Keskhaigla dietoloogi konsultatsioonile. Vastuvõtule registreerida ja lisainfot saab tel. 620 7987, terviseaudit@itk.ee. Dietoloogilt saab abi ka kaalu- ja teiste toitumisest tulenevate terviseprobleemide korral.

 

Tervislikke jõule!

Henri Ruul, Ida-Tallinna Keskhaigla dietoloog

 

Äripäev
21. December 2015, 08:57
Vaata EST või RUS arhiivi
Mirjam Esperk

Mirjam Esperk

Kadi Heinsalu

Kadi Heinsalu

Violetta Riidas

Violetta Riidas