Kodune nahahooldus krooniliste nahahaiguste korral

Nahahoolduse üheks olulisemaks märksõnaks on niisutamine: see aitab hoida naha kaitsekihti tugevana. Seetõttu ärge laske nahal ülearu tihti märjaks saada ning olge hoolsad kreemitajad.

Nahahoolduse ülesandeks on hoolitseda naha seisundi ja küllaldase vereringe eest ning vähendada nahale suunatud survet. Halb või puudulik hügieen muudab naha vastuvõtlikuks põletikele. Ka liigse pesemisega hävitatakse naha kaitsekiht.

Naha tervisele ja heaolule on tähtis normaalne mikrofloora. See takistab teiste mikroobide pääsemist naha samasse piirkonda ning kaitseb mikroobsete nakkuste eest.

Nõuanded kuiva ja tundliku naha hooldamiseks

1. Nahka ärge peske liiga sageli ega liiga tulise veega! Käige dušši all või vannis 1 kord päevas või vastavalt vajadusele. Liiga sagedane pesemine eemaldab nahalt kaitsva lipiidkihi.

2. Dušši, sauna või vanni ärge võtke liiga pikalt – need võivad nahka kuivatada. Piirduge kuni 10 minuti pikkuse ajaga.

3. Kasutage pehmetoimelisi, seebivabasid pesemisvahendeid, mis ei kuivata nahka liigselt. Näo puhastamisel piirduge vajadusel pesemisvahendiga õhtul (eelistatult) ja niisutava tooniku või puhastava emulsiooniga hommikul. Vanni võite lisada õlisid, mis aitavad nahka niisutada ja pehmendada ning leevendavad sügelust.

4. Vältige tugevatoimelisi, lõhnastatud või antibakteriaalseid seepe – need võivad nahka kuivatada.

5. Loputage hoolikalt! Pesemisvahendite jäägid võivad nahka kuivatada ja ärritada.

6. Kuivatage nahka pehme rätikuga õrnalt patsutades! Hõõrumine võib nahka ärritada.

7. Peale näo pesemist ärge kasutage alkoholi sisaldavaid toonikuid! Tänapäevased pesemisvahendid on piisavalt efektiivsed puhastajad. Värskema tunde saamiseks võite pesemisvahendina eelistada seebivabasid vahtusid.

8. Kasutage lipiidsemaid või uuread, glütserooli või keramiide sisaldavaid baaskreeme vahetult peale pesemist niiskele nahale ja ka täiendavalt mitu korda päeva jooksul! See aitab kaasa naha märgatavalt kiiremale paranemisele. Kreemitage käsi alati peale pesemist!

9. Kasutage majapidamistöödel kaitsekindaid (soovitatavalt puuvillase alusvoodriga).

10. Talvel ärge minge niiskete kätega õue!

11. Eelistage puuvillaseid alusriideid ja kandke külma ilmaga sooje kindaid!

12. Tehke füüsilisi harjutusi ja toituge tervislikult; see kiirendab hapniku ja toitainete jõudmist nahka.

Koostaja: Sisehaiguste kliinik, taastusraviosakonna õde Margarita Pedai

Pärnu Haigla, Ristiku 1, Pärnu
Infotelefon: 447 3101 www.ph.ee

Infoleht on võetud Pärnu Haigla kodulehelt 20. mail 2016. Vaata värskendusi siit.

Äripäev
23. May 2016, 15:19

Terviseuudised.ee toetajad:

Vaata EST või RUS arhiivi